Deklaracja dostępności Starostwa Powiatowego w Gliwicach
Deklaracja Dostępności dla strony internetowej https://starostwo.gliwice.pl/
Starostwo Powiatowe w Gliwicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Starostwa Powiatowego w Gliwicach i Powiatu Gliwickiego.
- Data publikacji strony internetowej: 2016-08-01.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-12-01.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-08-01.
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Spółdzielnia Socjalna FADO.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-10-10.
Skróty klawiaturowe
- ALT+1 przejdź do treści.
- ALT+2 mapa witryny.
- ALT+3 wersja tekstowa.
- ALT+4 wersja kontrastowa.
- ALT+5 wyszukiwarka.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Maciej Bargieł, m.bargiel@starostwo.gliwice.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 332 66 21 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, np. przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp.
Żądanie powinno zawierać:
1. dane osoby zgłaszającej żądanie,
2. wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
3. sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Starostwo zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie oraz poinformuje o terminie realizacja żądania, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Starostwo zaproponuje alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy Starostwo odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Starostwo Powiatowe w Gliwicach
Parking
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 2 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
- Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
- Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 1 metrów.
- Parking jest bezpłatny.
-
Miejsca parkingowe znajdują się z tyłu budynku. Można na niego wjechać przez bramę od ulicy Królowej Bony (boczna ulicy Zygmunta Starego). Szlaban otwiera się po pobraniu biletu wjazdu. Jeżeli załatwisz sprawę w godzinę to wyjedziesz na tym bilecie, w przeciwnym razie bilet należny wyzerować w Biurze Obsługi Klienta. Przy miejscach parkingowych dla osób niepełnosprawnych znajduję się winda.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
- Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
-
Wejście główne znajduje się przy ulicy Zygmunta Starego nr 17. Pierwsze drzwi rozsuwają się automatycznie. W odległości około 4 metrów znajdują się drugie drzwi, otwierane automatycznie w stronę pierwszych drzwi wejściowych.
- Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
- Drzwi otwierają się automatycznie.
- Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.
-
Od strony parkingu można się dostać do budynku windą, która znajduję się przy stanowiskach parkingowych dla osób niepełnosprawnych
Przestrzeń za wejściem
-
W przestrzeni za pierwszymi drzwiami wejściowymi, po lewej stronie, znajduję się dyżurka dyżurnego Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego - tu uzyskacie informację na temat rozkładu i numeracji pomieszczeń. Za drugimi drzwiami wejściowymi znajduje się korytarz. Kierując się w lewo, po 4 metrach we wnęce, znajduje się winda, oraz toaleta ogólnodostępna i toaleta dla osób niepełnosprawnych wraz z przewijakiem dla dzieci. Za wnęką znajduję się pokój 007 Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie.
- W pomieszczeniu zamontowany jest system dźwiękowy Totupoint
- Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
- Punkt obsługi znajduje się w lewym korytarzu, około 15 metrów na wprost końcu kor
- Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
- W punkcie obsługi dostępna jest usługa tłumaczenia na język migowy.
- Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.
Ciągi poziome
- Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.
Ciągi pionowe
- Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
- Możesz skorzystać z windy.
Schody
- Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo
Winda
- Drzwi windy otwierają się automatycznie
- Winda znajduje się w budynku
- Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille'a.
- Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
- Oznaczenia są kontrastowe.
- W razie problemów - zadzwoń do obsługi na numer telefonu: 32 331 67 67
Pomieszczenia
- Około 90% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.
Łazienka
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
-
Toaleta znajduję się na parterze, w pobliżu wejścia głównego
- Drzwi otwierają się na zewnątrz.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
- W toalecie jest przewijak dla dzieci.
- W toalecie jest zamontowana linka do wzywania pomocy.
- W toalecie jest zamontowany przycisk do wzywania pomocy.
- Na ścianach są zamontowane poręcze.
- Pochwyt jest po prawej stronie ustępu.
Aplikacje mobilne
brak
Dodatkowe informacje
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://starostwo.gliwice.pl/dostepnosc
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://starostwo.gliwice.pl/dla-nieslyszacych
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://starostwo.gliwice.pl/dostepnosc
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://pzgomaz.com/announcement?customer=SP_Gliwice
-
Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem klienci mogą:
1. napisać pismo, wysłać/złożyć wniosek na adres: Starostwo Powiatowe w Gliwicach, 44-100 Gliwice, ul. Zygmunta Starego 17.
2. wysłać e-mail na adres: bok@starostwo.gliwice.pl
3. skontaktować się telefonicznie osobiście lub przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 32 332 66 00
4. wysłać fax 32 231 08 22
5. skontaktować się osobiście, zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach urzędowania.
Kontakt do Koordynatora dostępności
Dorota Tlatlik - Koordynator Biura Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Gliwicach
e-mail: d.tlatlik@starostwo.gliwice.pl
tel. 32 331 67 67, - Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności..