Dostępność
DOSTĘPNOŚĆ
INFORMACJA O ZAKRESIE DZIAŁALNOŚCI STAROSTWA POWIATOWEGO W GLIWICACH
- Film migany o działalności Starostwa
- Informacja o pracy Starostwa w tekście łatwym do czytania ETR
- Informacja w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo
RAPORT O STANIE ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI PODMIOTU PUBLICZNEGO
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności 2023-2026 [pdf]
KOORDYNATOR DOSTĘPNOŚCI
- Dorota Tlatlik - Koordynator Biura Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Gliwicach
e-mail: d.tlatlik@starostwo.gliwice.pl
tel. 32 331 67 67,
fax 32 231 08 22
WNIOSKI O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI
- Procedura zapewnienia dostępności
- Wnioski
Jeśli jesteś osobom z niepełnosprawnościom zaplanuj swoją wizytę w Starostwie Powiatowym w Gliwicach. Wcześniejszy kontakt pozwoli nam lepiej przygotować się do Twojej wizyty.
Przedzwoń do Biura Obsługi Klienta po informację lub umówienie wizyty:
- telefon 32 332 66 00, 32 331 67 67
- lub skontaktuj się z nami mailowo na adres bok@starostwo.gliwice.pl
Wszyscy pracownicy Starostwa są gotowi by Ci pomóc.
INFORMACJE DLA OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
- Wejście główne do Starostwa od ulicy Zygmunta Starego jest w pełni dostępne pod względem architektonicznym.
- Na parkingu Starostwa, wjazd od ulicy Królowej Bony, oznakowano kolorem niebieskim 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
- W celu obsługi osób z niepełnosprawnością wydzielono strefę obsługi klienta na parterze w Biurze Obsługi Klienta.
- Dostępna jest przenośna platforma do pokonania schodów na pierwszym piętrze obsługiwana przez pracowników Biura Obsługi Klienta.
- Przy wejściu od strony parkingu i miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych znajduję się winda osobowa obsługiwana przez pracowników Biura Obsługi Klienta.
- Dla obsługi osób z niepełnosprawnością zamontowano cztery platformy umożliwiające pokonanie schodów.
- Dostosowano 1 łazienkę na parterze na potrzeby osób z niepełnosprawnością, dodatkowo w łazience tej znajduję się przewijak dla dzieci.
- W wejściu głównym znajduję się obszar kontroli, punkt Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego, który udziela informacji na temat rozkładu pomieszczeń,
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
TŁUMACZ JĘZYKA MIGOWEGO ONLINE
INFORMACJE DLA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH LUB SŁABOSŁYSZĄCYCH
W naszym urzędzie umożliwiamy osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego on-line.
Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę.
- FILM MIGANY O DOSTĘPIE DO TŁUMACZA JĘZYKA MIGOWEGO
Z usługi tłumacza j. migowego online można skorzystać w dwojaki sposób:
Poprzez zgłoszenie się ze swoją sprawą do Starostwa, gdzie znajduje się oznakowane stanowisko z dostępem do usługi. Pracownik (za pośrednictwem komputera z kamerą) połączy się z tłumaczem j. migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a urzędnikiem. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym. Usługa dostępna jest w: Biurze Obsługi Klienta na parterze.
Z usługi można także skorzystać nie wychodząc z domu. Wystarczy, posiadanie sprzętu komputerowego (komputer PC, laptop, tablet) wyposażonego w kamerę oraz podłączenie do Internetu.
Usługa dostępna jest po kliknięciu w ikonę
Kliknięcie linku wywołuje połączenie z tłumaczem języka migowego. Dzięki czemu tłumacz pośredniczy w rozmowie telefonicznej z pracownikiem.
KONTAKT
Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:
- Złożyć pismo osobiście, w budynku Starostwa, w Biurze Obsługi Klienta na parterze, w godzinach od 7:30 do 15:30 poniedziałki, wtorki i środy, od 7:30 do 17:30 w czwartki i od 7:30 do 13:30 w piątki.
- Wysłać pismo lub wniosek za pośrednictwem poczty na adres: Starostwo Powiatowe w Gliwicach, ul. Zygmunta Starego 17, 44-100 Gliwice,
- Wysłać e-mail na adres: bok@starostwo.gliwice.pl
- Wysłać informację za pośrednictwem faxu: 32 231 08 22
- Skontaktować się telefonicznie z Biurem Obsługi Klienta na numer telefonu 32 331 67 67,