• Klawisze dostępności
    Przejdź do treści:
    Alt
    1
    Mapa witryny:
    Alt
    2
    Wersja tekstowa:
    Alt
    3
    Wersja kontrastowa:
    Alt
    4
    Wyszukiwarka:
    Alt
    5
    * Na Macu zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)
  • Mapa witryny
  • Migowy
  • Migowy
  • Klawisze dostępności
    Przejdź do treści:
    Alt
    1
    Mapa witryny:
    Alt
    2
    Wersja tekstowa:
    Alt
    3
    Wersja kontrastowa:
    Alt
    4
    Wyszukiwarka:
    Alt
    5
    * Na Macu zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)
  • Mapa witryny
ul. Zygmunta Starego 17, Gliwice ,
menu

Tożsamość kulturowa i regionalna - ważny element podnoszenia jakości edukacji w Walii i na Śląsku

Projekt został zrealizowany w ramach Programu „Uczenie się przez całe życie” – Projekty Partnerskie Comenius Regio

Okres realizacji projektu:: sierpień 2011 – lipiec 2013
Wartość projektu:  179 640,00 zł (w tym wartość dofinansowania: 155 160,00 zł)

W projekcie uczestniczyli:

  • po stronie walijskiej: Denbighshire County Council (lider projektu), Ysgol Tir Morfa, C-SAW North Wales–Community Support for Autism in Wales;
  • po stronie polskiej: Powiat Gliwicki (partner wiodący), Zespół Szkół Specjalnych w Pyskowicach, Zespół Szkół Specjalnych w Knurowie, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pyskowicach, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Knurowie.

Głównym celem projektu była poprawa jakości edukacji specjalnej w Walii i na Śląsku poprzez wspólną pracę na rzecz identyfikacji i wdrożenia najlepszych praktyk w zakresie rozwiązywania problemów emocjonalnych uczniów m.in. za pomocą budowania poczucia tożsamości kulturowej i regionalnej. Budowane w ten sposób poczucie przynależności sprzyja rozwojowi umiejętności uczniów – zarówno edukacyjnych, jak i społecznych. Środkiem do osiągnięcia założonego celu była organizacja wyjazdów studyjnych, konferencji i warsztatów służących porównaniu systemów i metod edukacyjnych w krajach partnerskich oraz stosowanych tam form udzielania wsparcia uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych.