Skorzystaj z ePUAP-u!
W związku z ogłoszeniem w kraju stanu epidemii, a także ograniczeniem funkcjonowania Starostwa Powiatowego w Gliwicach przede wszystkim do kontaktów telefonicznych, internetowych i pocztowych, zachęcamy naszych Klientów do korzystania z platformy ePUAP. Poniżej informacje i wskazówki na ten temat.
ePUAP
Elektroniczna skrzynka podawcza jest to środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji (np. wysyłania wniosków, pism lub innych dokumentów) podmiotowi publicznemu przy wykorzystaniu sieci teleinformatycznej.
W celu wysłania pisma do Starostwa Powiatowego za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP. Instrukcje dotyczące obsługi platformy ePUAP dostępne są w serwisie OBYWATEL.GOV.PL.
- W celu złożenia dokumentu elektronicznego do Starostwa Powiatowego w Gliwicach należy wykonać następujące kroki:
- Przygotuj potrzebne dane (dane do logowania na platformie ePUAP, załączniki w wersji elektronicznej – jeśli będą potrzebne).
- Wejdź na stronę obywatel.gov.pl/wyslij-pismo-ogolne
- Kliknij przycisk Wyślij pismo ogólne.
- Zaloguj się do ePUAP
- W polu "Wybierz urząd lub instytucję, do których chcesz wysłać pismo" wybierz "POWIAT GLIWICKI (44-100 GLIWICE, WOJ. ŚLĄSKIE)”.
- Wypełnij formularz.
- Dodaj potrzebne załączniki, jeśli masz je w wersji elektronicznej.
- Kliknij Dalej, a potem Wyślij bez podpisu lub Podpisz i wyślij.
- Wyświetli się komunikat, że pismo zostało wysłane. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
Oto link do prostej filmowej instrukcji, jak można założyć przez Internet Profil Zaufany: https://www.youtube.com/watch?v=5zvWIQ7cLVU