Obowiązek posiadania skrzynki do e-Doręczeń przez organizacje pozarządowe wpisane do Rejestru Przedsiębiorców
Obowiązek posiadania skrzynki do e-Doręczeń przez organizacje pozarządowe wpisane do Rejestru Przedsiębiorców
Zgodnie z art. 9 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych organizacje pozarządowe wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego są zobowiązane do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych wpisanego do bazy adresów elektronicznych, powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego albo kwalifikowaną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
Terminy posiadania adresu do e-Doręczeń:
- od 10.12.2023 r. nowopowstałe, tj. podmioty zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym od 10.12.2023 r. (poprzez serwis Ministerstwa Sprawiedliwości)
– zgodnie z art. 155 ust. 10 ww. ustawy
- od 10.03.2024 r. podmioty zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym przed 10.12.2023 r. (poprzez wniosek o założenie adresu do e-Doręczeń)
– zgodnie z art. 151 ust. 1 ww. ustawy